4 Şubat 2013 Pazartesi

Kış Bahçesi/KRISTIN HANNAH

Yayın: Dex yayınları
Sayfa sayısı: 512
Arka kapak yazısı: Meredith ve Nina Whitson birbirine taban tabana zıt karakterlerdeki kız kardeşlerdir. Biri evde kalıp çocuklarına bakmış ve aile işinin başına geçmiş, diğeriyse hayallerinin peşinden gidip dünyayı gezmiş ve ünlü bir foto muhabir olmuştur. Ancak sevgili babaları hastalandığında bu birbirine yabancı iki kadın, kendilerini yine bir arada, şimdi bile kızlarına herhangi bir avuntu vermeyen, aşırı mesafeli anneleri Anya’nın yanında bulacaktır. Anneleriyle aralarındaki tek bağ, onun, çocukluklarında bazı geceler kızlara anlattığı bir Rus masalıdır. Ölüm döşeğindeki babalarınınsa, hayatındaki kadınlardan son bir arzusu vardır. Anya kızlarına bir masal anlatacaktır; yıllar önce başladığı ama hiç bitirmediği o masalı. Hem de bu kez sonuna kadar. Bu masal daha önce duydukları hiçbir şeye benzememektedir; altmış yıldan uzun bir zamanı kapsayan, savaş mağduru Leningrad’da başlayıp günümüz Alaska’sına kadar uzanan, sürükleyici, gizemli bir aşk hikâyesi. Nina’nın gerçeği açığa çıkarma konusundaki saplantısı, onları annelerinin geçmişlerinde, ailelerini tümüyle sarsacak ve tamamen değiştirecek bir sır öğrenecekleri, beklenmedik bir yolculuğa sürükler.
Eleştirim:Kitabın ilk 200 sayfasında gereksiz yere uzatılmış diye düşündüğüm yerler oldu ama sonra kitabın asıl amacında olduğu gibi kızlar annelerinin hikayelerini öğrenmeye başlayınca işler daha da güzelleşti. Açıkçası kitabın kendisinden daha çok annelerinin bölüm bölüm anlattığı hikayeyi merak ettim. Kitabın arka kapağında da bahsedildiği gibi kızlar anneleriyle yakınlaştıkça annelerin yumuşadıkça ben daha da mutlu oldum. Kitabın sonunda sade bir bitiriliş yapılsada yinede çok etkileyiciydi. Yapılabilecek en iyi bitirişti. Ayrıca yazar sık sık tarihi ögelere yar vermiş ve onları çok güzel kullanmış. Kesinlikle kitap için ne kadar çok emek harcadığı ortada. Ve hapsini toparlarsam :) Kitap kesinlikle okunmaya değer bir kitap.
Kapak tasarımı:Kesinlikle çok başarılı. Kapak birkaç fotoğrafın uyumlu bir şekilde birleştirilmiş hali gibi. Kış temalı bir kapak olmasıda ayrı bir avantaj çünkü ben kış temalı her şeye bayılırım :)
Arayıpta bulamadığım:Daha fazla heyecan aramıştım ama özellikle ilk 200  sayfada bulamadım.
Kitabın en beğendiğim yönü: Annelerinin hikayesinin gerçeğe bu kadar uygun ve bu kadar etkileyici olması. :D

Not; Bu arada uzun bir süredir blogda yoktum çünkü çabuk pes ettim :D Ama şimdi biraz daha blogger olmayı denemeye karar verdim .)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder